måndag 5 september 2011

Äntligen är Vidells klubbor på plats!

Vi börjar med en snabb tillbakablick på fredagen som var matchdag.
Vi började klockan 11 med värmning. Själv var jag på plats 8.00 för att ta emot en reperatör som skulle kolla på en av våra kylar som läcker vatten.

Värmningen gick lugnt till och eftersom den låg en timme tidigare blev det inte lika stressigt som i onsdags. När tröjorna var upphängda, damaskerna framlagda, kaffet kokat, skridskorna slipade, bortalagets och domarnas omklädningsrum fixade, tog jag en sen lunch och chillade lite innan spelarna började trilla in en efter en.

Under matchen hände en rätt rolig grej. Jag skulle ta emot en klubba, som legat kvar på isen, från domaren. När jag fick den i handen och såg att den var av skulle jag skicka den lite snyggt bakom ryggen – men jag räknade inte med att den skulle ta i plexiglaset bakom mig och studsa in på isen igen. Vi fick oss ett gott skratt när domaren kom och frågade om han inte redan lämnat in klubban.

Efter matchen blev det mycket snack med med juniorer och gamla Gnagetlirare, de finns ju en hel del av dem i Almtuna just nu. Öset var även han nere i gången efteråt. Han representerade ju båda klubbarna förra året. Det blir alltid ett härligt tugg när Öset är på plats. Tyvärr blir det ingen mer ishockey för honom. Ögat är fortfarande dåligt och han är sjukskriven tills vidare.

Efter matchen satt sig alla vid TV:n och följde slutet av matchen mellan Ungern och Sverige. Om det var en ganska dyster stämning efter hockeyförlusten blev det ju inte bättre över Wendts misstag.

När alla gått hem plockade jag ihop Almtunas omklädningsrum och domarrummet. Sen slängde jag in tvätten i maskinen och gick hem. Under eftermiddagen på Lördagen riggade jag i ordning för måndagens träning.

Måndagens träning gick bra och Davva var nere en sväng för att kolla läget. Efter träningen plockade jag fram dom nya hjälmarna och började skruva på visiren, vilket pilljobb!

Imorgon blir det en hel del bilkörning. Jag ska hämta slipmaskinen som är tillbaka från servicen och hämta klubbor till Videll (efterlängtade! Har hållit andan under två matcher och några träningar för att dom sista två inte skulle gå av...).

//jocke

2 kommentarer: