tisdag 6 september 2011

Vi avslöjar årets kaptener!

Måndag igen och dagarna flyger iväg – nio dagar kvar till premiär!

Idag var David tillbaka på allvar, skönt att vara två igen. Men det var inte de två piggaste gubbarna på Hovet som började att vika handdukar och slipa skridskor. David, som nybliven pappa, får inte lika mycket sömn som han är van vid, och jag hade en dator som började tjuta i natt på grund av lågt batteri. Idag var det två zombies som vinglade omkring bland slipmaskiner och tvätthögar.

Strax efter nio åkte jag iväg för att lämna in våra kaptenströjor för att sy på C och A på bröstet. Kapten som vanligt är Tärnström. Däremot kommer vi testa något helt nytt, åtminstonde för AIK, i assisteranderollen. I år levererar ledartrojkan tre assisterande kaptener. Sandberg behåller sitt A, medan McDonell och Rudslätt är nya på posten. Att utläsa av regelverket sägs det att det ska vara en kapten och två assisterande när man ställer upp med tre femmor. Numera används ju oftast fyra femmor och en extra assisterande borde ju följaktligen vara gångbart. Ett spännande drag av Gozzi, Persson och Melin.

På vägen plockade jag upp lite frukt. När jag kom tillbaka till Hovet var träningen precis slut. Men David hade full koll, som vanligt.

Efter träningen var det dags för städning av omklädningsrummet, jag måste erkänna att jag har varit dålig med det den senaste veckan därför var det välbehövligt. Men det kommer definitivt bli bättre nu när vi åter är två materialare på plats.

Sen var det dags att hämta slipmaskinen som är tillbaka från service, och eftersom Frasse lånat skåpbilen fick jag låna hans bil till det, det gjorde verkligen inte mig något. Ingen dålig kärra det inte – vår ungdomsansvarige kör kungligt .

// Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar