måndag 8 augusti 2011

Comeback på hemmaplan

Nu är verkligheten här. Johanneshovs islada är sig lik. Säga vad man vill om fräschören, men arenan andas verkligen tradition och äkta hockeykultur. Det är få ställen i det här landet som kan skapa samma atmosfär som Hovet. Får se om man lyckas behålla äkthetheten vi den eventuella ombyggnationen till hemma-VM 2013.

Idag hade vi riktigt sen isträning (start 16.40 sharp!). Men jag och Davva var på plats 09.00. Vi hade lite städning och småplock kvar från inflyttningen i fredags.

Så fort de första spelarna dök upp skapades det en rankinglista för pingisbordet. Listan toppas just nu av regerande mästaren Dick Tärnström. Frågan är om Dick orkar hålla emot i toppen en säsong till. Det är många som jagar veteranen. Sandberg och Bång har sett heta ut och kanske kan plocka ner il Capitano från tronen.

Nytt bås och ny sarg på Hovet! Inte en dag för tidigt. Blev det bra? Nja...

 Våra hyresvärdar, Globe Arenas, har bytt sarg och bås inne på Hovet under sommaren. Jag vet inte om jag riktigt gillar det. Det finns bara en dörr in i båset (längst bort såklart...), vattenflaskorna kommer numera stå i bänken, bakom spelarna, känns inte heller helt klockrent. Men det är väl en vanesak. Det känns i alla fall bra att kunna presentera ett fräscht bås för bortalagen. Den gamla var riktigt slitet och hade sett sin sista elithockeymatch. Var den nu hamnar vet jag inte, men jag hoppas den får ett värdigt slut!

//Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar