måndag 15 augusti 2011

Legenden Jursinov kör hårt med spelarna

Vladimir Jursinov var med på dagens träning och höll i de sista 40 minuterna. Efter varje övning blåste han i pipan och klappade hårt med klubban i isen, och då var det bara för spelarna att åka ett eller två varv. För er som inte vet vem Jursinov är så anses han av många som en av världens mest erfarna tränare. En legend. En otrolig man, med massor av karisma och nära till skratt. Trots alla språkförbristningar får han alla spelare att arbeta tillsammans på ett häftigt sätt. Han är noggrann med varje individ och tar tid för att ge feedback. Riktigt coolt att han med en sådan glädje hjälper AIK.

Efter träningen åkte jag iväg med de nya hjälmarna till tryckeriet. Jag hoppas de blir lika snygga som fjolårets. Vilket de också bör bli eftersom de kommer se likadana ut. Efter en snabblunch passade jag på att hämta lite frukt till grabbarna, när jag ändå var på "rätt" sida stan (Läs Solna).

När jag kom tillbaka till Hovet var träningen redan klar. Men vi fick celebert besök av några tjecker skulle kolla in omklädningsrummen inför hockey-VM.

///Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar