fredag 19 augusti 2011

Vilket go i laget – seger i första träningsmatchen!

Första träningsmatchen avklarad, och det blev seger med 4-2 efter mål av Jocke Nordström, Tobias Viklund, Oskar Steen och Rickard Gynge.

Men vi börjar från början av gårdagen. Innan jag kom till Hovet gick jag förbi Hockeyverkstan vid Gullmarsplan för att hämta Markus Svenssons benskydd. De hade flyttat några spännen till remmarna enligt hans önskemål. Som vanligt blev det ett mycket bra resultat. Och dessutom fort. Jag kan verkligen rekommendera Hockeyverkstan för alla som vill laga sin utrustning.

Sedan började förberedelserna inför morgonvärmningen. Ett kort 50 minuters ispass för att få igång kroppen. Idag hade Globe Arenas tyvärr problem med kylaggregaten på Hovet så vattnet frös inte ordentligt längs sargen. Det påverkade lite i närkamperna längs med sargen, men det gick att genomföra träningen ändå.

Efter värmningen var det dags att börja packa materialbussen. Allt från handdukar till handsktork. Vi skulle även hinna med att tvätta killarnas underställ.

Vid halv fyra tiden dök spelarna upp igen för att packa sin utrustning innan avfärd mot Märsta och Pinnbackshallen. En trevlig liten hall, som tog emot 1300 personer.

Vi gör en mycket bra match och vinner med 4-2.

Efter matchen packade vi ihop grejerna och åkte tillbaka mot Hovet. Spelarna drog nöjda hemåt medan vi började plocka upp, tvätta, slipa och städa. Vid ungefär halv två var jag klar och kunde röra mig hemåt. Som vanligt vid matchdag.

///Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar